26 Mayıs 2008 Pazartesi

Trabzon Fanilaları




Bu güzelliğin çok fazla tanındığını sanmıyorum.Benim annem bile Trabzonlu olduğu halde ben 4 yıl önce kayınvalidemden öğrendim.Biraz önce internetten de araştırdım bunun işçiliği öyle çok da kolay değil anlaşılan.Trabzon Olgunlaşma Enstitüsünde yapılan bu fanilalardan kayınvalidem de bana almıştı 4 ayrı renginden,her gören çok beğendi hatta sipariş bile verdi.Bu yıl memlekete (Rize) giderken eğer uygun olursak mutlaka Trabzon'da bakacağım ve alacağım.Bunlara fanila deniliyor ama benim için onları içime giyip de saklı tutmayı hiç elvermedi,o kadar şık duruyorlar ki.




Resimden görüp de ben yaparım diyenler olur mutlaka.Sadece yaka kısmında tığ ile yapılmış bir iş var,sonra da fanilanın ön kısmı kesilip oraya dikiliyor sanırım.İnternetteki sayfayı açamadım maalesef daha detaylı bilgi veremiyorum o yüzden.



Yolu Trabzon'a düşenler arasınlar bulsunlar,gidemeyenler de bana haber versin.Hemen her rengi mevcut ve standart beden olarak satılıyor.Fiyatları bilmiyorum maalesef bana hep hediye edildi, ama 15 ytl civarı birşey sanırım.

9 yorum:

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

İlk buluştuğumuzsa sanırım üstünde vardı Aslıhan'cım, gidersen eğer ben mutlaka isterim bunlardan. Bel kısmı uzun mu bari, benim biraz boy sorunum var:))))

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ahhh keşke daha önceden haberim olsaydı.. Kısmet, artık Trabzon'a bir dahaki gidişimde alırım inşallah. Çok şıkmış, güle güle giy Yasemin'cim..

Tijen dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Çok mutlu olurum, ben de linklere ekleyeceğim sitenizi.

ss dedi ki...

Bir kandil gülü savur sevdiklerine, size onlardan gülücükler getirsin öyle içten öyle samimi ol ki göz yaşlarını bile tebessüme çevirsin. Kandiliniz mübarek olsun.

:)den dedi ki...

Sevgili Yasemin bu blogunda çok güzelmiş. Sık sık ziyaret edeceğim. "Trabzon fanilası"nı ilk kez duydum ve gördüm. Ben de isterim ama bel kısmının uzun olması lazım boyum uzun ve boyuma uygun üst bulmakta hep zorlanırım. Göbeğim açıkta dolaşmaktan sıkıldım artık:(

Adsız dedi ki...

Aynı ürüNler Safranboluda da satılıyordu, boyu baya bir uzun. kesinlikle farklı bir ürün, tahta boncuklu kolyelerle çok güzel duruyor.

akasyakokusu dedi ki...

Aslıhan'cım gerçekten bende görmedim bu fanilaları..Trabzonlu değilim ama demek oraya aitmiş.Erzurum'dada yeni doğan bebelere bile giydiriyorlar aynen böyle sadece danteli yok.Ordada yöre adedi çarşı pazar dükkanda satılıyor.
Yaz ve serin akşamlar için harika bir kıyafet olur bence..Baksana renk renk hemde güle güle ve sevgiyle giy..

laleninbahcesi dedi ki...

aa aanemin de vardı. Orduluyuz ama demekki Karadenize özgü bir iç giyimmiş

Adsız dedi ki...

çok şekeler:) güle güle kullan.

Google